Monday, January 23, 2012

Bersyukur itu indah

Saya kagum melihat manusia yang sentiasa bersyukur. Bersyukur walau serba kekurangan. Indahnya kalimah Alhamdulillah itu. Saya bersyukur dikurniakan keluarga yang sangat bahagia. Baik keluarga saya atau keluarga suami. Alhamdulillah.
Cuti 4 hari untuk Chinese New Year sangat indah sebab dipermudahkan untuk jumpa Azrel. Hurm, tak tahu nak menukar panggilan Azrel tu kepada yang lebih mesra. Baik abg, sayang, darling atau baby. Haha.. Kami dah terlalu terbiasa. Walaupun mak ayah ada menegur pasal panggilan tu. Mak kata terlalu formal. Hehe..
Kami jarang jumpa. Tak sama mcm suami isteri yang lain. Tapi insyAllah kami tetap mesra. Bila ada masa mcm ni, kami selalu bincang tentang solat, sedekah, bersyukur dan keluarga. Azrel lah yang selalu trigger topik tu semua. Dia sentiasa buat saya rasa, saya perlu perbaiki diri ni. InsyAllah..
Saya kagum dengan penulisan Prof Hj Kamil. Blognya di sini. Saya tak belajar dengan beliau, cuma dulu masa di UiTM Segamat, saya selalu ke masjid dan menghadiri kuliah beliau. Orang yang sgt pemurah dan rendah diri, tak pernah lokek ilmu, dan tak pernah rasa ilmunya cukup. Harini tertarik dengan entry masjid KRTS yang nak dibina beliau. MasyAllah. InsyAllah saya nak bincang dengan Azrel tentang ni. Dia mesti teruja.

Seorang lagi wanita yang buat saya sentiasa nak jadi yang terbaik (tentulah selain mak dan mama) ialah Wardina. Hurm, indahnya kalau dapat berubah berbaju longgar dan bertudung menutup dada. Sedang ke arah itu.

Sekarang kena wajib letak link dua2 link muslim hebat ni di side bar.

::The way i feel blessed. Ilmu ada dimana, kita ja yang kadang kadang tak nampak. ::

No comments:

Post a Comment